top of page

Purpose, visjoner og verdier i Norges største selskaper

Hvor, hvorfor og hvordan? Visjon, purpose og verdier er selve sjelen til en bedrift, og mer og mer forskning viser at bedrifter som forankrer disse på en god måte ikke bare har mer tilfredse ansatte, men også er mer lønnsomme.


Nedenfor kan du lese om Norges 20 største bedrifters visjon, purpose og verdier.



Equinor


Purpose

Turn natural resources into energy for people and progress for society


Verdier

  • Open:

  • Collaborative

  • Sharing

  • Courageous



Norsk Hydro


Purpose

To create a more viable society by developing natural resources into products and solutions in innovative and efficient ways


Verdier

  • Care: We act with respect for people and the environment and place safety at the heart of our operations.

  • Courage: We break new ground and take measured risks with agility, accountability and foresight.

  • Collaborartion: We work as partners internally and externally to unite competencies and create win-win opportunities.


Yara International


Visjon

A collaborative society; a world without hunger; a planet respected.


Verdier

  • Ambition: Performing above expectations, taking initiative and constantly working in line with Yara's ambitions and personal goals.

  • Curriosity: Asking bold, brave questions; curiosity is the lifeblood of our culture. It is curiosity that builds knowledge and it’s the power of inquiry that led Yara’s three remarkable founders to head off an impending famine in the early 20th century.

  • Collaborartion: Working together with mutual respect, partnership, and appreciation of all perspectives and approaches. The art of collaboration - both internally within Yara and externally with the rest of the world - amplifies our collective knowledge.

  • Accountability: Being reliable, taking responsibility and always having Yara's and society's interests in mind when faced with tough decisions. Through accountability trust is earned.



Telenor


Purpose

We exist to empower societies by connecting you to what matters most.


Verdier

  • Always Explore: Vi tror at vekst kommer fra å lære hver dag. Vi er nysgjerrige og vi tør å utfordre, teste, gjøre feil og justere kursen når det trengs.

  • Create together: Vi tror at bedre løsninger skapes av team med mangfold. Derfor søker vi forskjellige perspektiver, deler, involverer og hjelper hverandre å lykkes.

  • Keep promises: Vi mener tillit er avgjørende i alle våre relasjoner. Vi tar eierskap og er stolte over å levere med presisjon og integritet.

  • Be respectful: Vi tror på menneskets unike evne til å forstå hva som betyr mest for folk. Vi møter alle og hverandre på like fot, vi lytter og viser at vi bryr oss.



KLP


Verdier

  • Åpen

  • Tydelig

  • Ansvarlig

  • Engasjert



NorgesGruppen


Purpose

To make your everyday life easier and contribute to a sustainable future.


Verdier

  • Ansvarlig: Vi skal alltid opptre på en redelig og troverdig måte. Vi skal gjennom våre handlinger sørge for å skape tillit og trygghet. Vi skal opptre profesjonelt og pålitelig.

  • Kundeorientert: Vi skal alltid ha forbrukeren i fokus gjennom å være konkurransedyktig, tilgjengelig og kvalitetsbevisst.

  • Samarbeidsorientert: Vi skal sikre en helhetstenkning gjennom hele verdikjeden. Vi skal fremstå som en attraktiv samarbeidspartner.



Storebrand


Visjon

En fremtid å glede seg til


Misjon

Modig veiviser


Verdier

  • Kunden først: Kontinuerlig læring for å forstå våre kunders behov er nødvendig i en bransje i rask endring. Medarbeiderne er vår viktigste ressurs for å kunne levere på ambisiøse forretningsmål. Vi rekrutterer og utvikler derfor engasjerte og modige medarbeidere som finner de beste løsningene for kunden.

  • Fokus på innovasjon: Medarbeiderne i Storebrand er vår viktigste kilde til innovasjon, utvikling og vekst. Medarbeidere som våger å tenke nytt og utfordre organisasjonen er avgjørende for om vi skal nå målet om å bli et sparekonsern i verdensklasse.



DNB


Purpose

Create the best customer experiences


Verdier

  • Curious: Being curious means that we seek new knowledge and learn from our experiences, so that we continuously gain new insight. We are genuinely interested in and curious about how we can make everyday life better for our customers and colleagues. We find good solutions together.

  • Bold: Being bold means that we challenge established truths, and make decisions even though the picture is unclear. We take responsibility for our actions, admit when we make mistakes and then learn from them. We face challenges and new competition with an unshakeable conviction that we will become even better at developing the best ideas and solutions.

  • Responsible: We create value in a sustainable way. We will be transparent about our operations and contribute positively to society. We listen to those who have insight into and opinions about what society expects of us. We use simple language and are predictable in our actions.



Reitangruppen


Visjon

Å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet


Verdier

  • Vi rendyrker bedriftens forretningsidé

  • Vi holder en høy forretningsmoral

  • Vi skal være gjeldfri

  • Vi skal motivere til vinnerkultur

  • Vi tenker positivt og offensivt

  • Vi snakker med hverandre ikke om hverandre

  • Kunden er vår øverste sjef

  • Vi vil ha det morsomt og lønnsomt



Coop Norge


Visjon

Det skal lønne seg å velge Coop


Verdier

  • Tiltro til egenart: Gjennom økonomisk effektiv og profesjonell drift søker vi å maksimere nytten for medlemmer og forbrukere.

  • Innflytelse: Medlemmenes innflytelse, medarbeidernes synspunkter og en aktiv dialog med omverdenen skal forme vår virksomhet.

  • Omtanke: Vi viser omtanke for mennesker, dyr og miljø, og arbeider for en bærekraftig samfunnsutvikling.

  • Ærlighet: Forbrukerne skal føle seg trygge når de handler i våre butikker, og ha tillit til at de får opplysninger om varene og virksomheten som kan ha betydning for deres valg.

  • Nytenkende: Vi skal dra nytte av ny kunnskap og teknologi, og påvirke utvikling i samsvar med forbrukernes



Statkraft


Visjon

Providing pure energy


Verdier

  • Competent

  • Responsible

  • Innovative



Orkla


Visjon

Your friend in everyday life


Verdier

  • Brave

  • Trustworthy

  • Inspiring



Norwegian Air Shuttle


Visjon

Norwegian vil at alle skal ha råd til å fly


Verdier

  • Innovation

  • Teamwork

  • Simplicity



Mowi


Purpose

To provide a growing world population with delicious, healthy and nutritious food from the ocean, in a way in a way that respects our planet and allows local communities to flourish. A product everyone at Mowi – all 12,000 of us – is proud of, every day


Verdier

  • Passion: Passion and dedication for everything we do - and all that we produce - is how Mowi and its people make a difference.

  • Change: We thrive on change and the pursuit of continual improvement. It’s what has put us - and keeps us - at the very forefront of a fast-evolving seafood industry.

  • Share: By encouraging a spirit of openness and transparency, all Mowi employees can make a difference and influence the direction of the company.

  • Trust: Social responsibility and environmental sustainability is embedded in every level of the business and is at the heart of our corporate culture.



Norsk Tipping


Visjon

Vi gir drømmen en sjanse!


Purpose

Vårt samfunnsoppdrag er å tilby et ansvarlig og attraktivt spilltilbud der overskuddet går tilbake til samfunnet.


Verdier

  • Dyktige: Vi utvikler ny kompetanse hele tiden

  • Rause: Vi vil hverandre vel, og spiller hverandre gode

  • Ambisiøse: Vi er engasjerte og strekker oss mot spenstige mål

  • Uredde: ​​Vi prøver nye ting, og våger å feile

  • Magiske: Vi byr på "det magiske lille ekstra"



Atea


Visjon

Kraftsenter i norsk IT-bransje


Misjon

Bygge Norge med IT


Verdier

  • Fremtidsrettet: Sammen går vi foran og driver utvikling. Sammen viser vi mot og "sult". Sammen tenker vi nytt

  • Ansvarlig: Sammen arbeider vi for en bedre framtid. Sammen tar vi initiativ. Sammen leverer vi det vi lover.

  • Nysgjerrig: Sammen utforsker vi det vi ikke kan. Sammen søker og deler vi kunnskap. Sammen utfordrer vi oss selv og andre.



Veidekke


Visjon

Verdiskapende samspill


Verdier

  • Profesjonell: Måten vi handler på.

  • Redelig: Vi skal aldri ta snarveier eller unndra oss de rammer som lover, regler og etiske retningslinjer angir.

  • Entusiastisk: Vi er engasjert i hva vi gjør og søker aktivt lønnsomme løsninger for alle involverte.

  • Grensesprengende: Vi er nysgjerrige og utfordrende



Wallenius Wilhelmsen


Visjon

Shaping the maritime industry


Verdier

  • Customer centred: We place our customers in the centre and focus on their needs. This drives us forward to develop services, products and solutions that benefit both the customers and us.

  • Empowerment: Involvement and recognition generate positive energy and increase ownership of our individual contributions. The freedom to act and take initiative within agreed frameworks motivates us to reach our full potential and do a better job.

  • Learning and innovation: The world around us changes constantly. As a learning organisation we continually seek to renew ourselves, to work smarter and improve everything we do. As a result, we are more able to recognise opportunities and develop new and innovative solutions.

  • Stewardship: We prioritise and manage our resources in a responsible way to continuously create value. We are concerned for the safety and well being of people, society and the environment.

  • Teaming and collaboration: ​​Our most important competitive advantage is our qualified and competent people worldwide, working together across different cultures toward common goals. Collaboration drives our creative energy and gives us better solutions.



Subsea 7 Norway


Visjon

To lead the way in the delivery of offshore projects and services for the energy industry.


Verdier

  • Safety Performance: Our goal is an incident-free workplace. We work every day, everywhere to make sure all our people are safe.

  • Integrity: We are driven to achieve the outcomes our clients want. We are trusted to achieve superior performance from every project.

  • Collaboration: We apply the highest ethical standards in everything we do. We treat clients, our people, partners and suppliers fairly and with respect. We work closely and openly together with clients, partners and suppliers at a local and global level to deliver safer and stronger results for all.

  • Sustainability: We take a proactive approach towards our social responsibilities, mitigate the impact of our activities on our planet’s environment and respond to the effects of climate change.

  • Innovation: We create smarter and simpler solutions to meet the industry’s needs. We combine technology, expertise, assets and partnerships to deliver projects in new ways.



MøllerGruppen


Visjon

DARE TO MOVE


Misjon

We provide freedom to move


Verdier

  • Omtenksom: Vi bryr oss om og tar vare på medarbeidere, medmennesker, kunder og miljø. Møller Mobility Groups mål er å være ivaretakende, inkluderende, raus, romslig, fleksibel og fordomsfri. Da skaper vi gode hverdager. Initiativrik

  • Tydelig: I Møller Mobility Group er det rom for å utfordre etablerte sannheter. Det er en forutsetning for at vi kan gå nye veier og være handlingsorienterte i forhold til å utvikle tidsriktige arbeidsprosesser. Tydelige roller med ansvar og myndighet er viktig for at vi skal nå våre mål. Tydelig kommunikasjon er viktig overfor både kunder, samarbeidspartnere og kolleger.

  • Åpen og ærlig: Åpenhet og ærlighet er grunnlaget for å bygge tillit til kunder og kolleger. Å si og stå for det man mener verdsettes høyt i Møller Mobility Group. Det betyr også at vi skal være pålitelige, holde ord og respektere regelverk og avtaler.


1,290 views
bottom of page